Učenici naše škole sudjelovali su u matematičkim radionicama povodom obilježavanja Svjetskog dana znanosti za mir i razvoj. Radionice su održane 10. studenog 2025. u Palači Moise u sklopu projekta “Ja istražujem” u organizaciji Centra za popularizaciju i promociju znanosti Sveučilišta u Rijeci.
Učenici 1. a razreda su se zabavili kroz različite aktivnosti. Naučili su što je Sudoku, određivali su lijevu i desnu stranu te zaigrali igru otpetljavanja koja je unijela mnogo smijeha. U toj igri su parovi učenika bili zapetljani užetom, a cilj je bio razdvojiti se bez skidanja užeta s ruku.
Učenici 4. a razreda su također sudjelovali u zanimljivoj i edukativnoj radionici. Svaki je učenik dobio polje s brojevima i figuricu, a prema određenim pravilima morali su se micati po brojevima i otkrivati skrivene simbole. Svaki simbol predstavljao je daljnju uputu za rješavanje zadataka iz različitih matematičkih područja – zbrajanje, oduzimanje, množenje, dijeljenje, ali i problemske zadatke, puzzle i labirinte. Nakon što su uspješno riješili zadatke i točno ispunili svoje listove, učenici su dobili tri broja – šifru za lokot koji je čuvao slatko blago – bombone! Ova aktivnost spojila je učenje, zabavu i timski rad, te pokazala kako matematika može biti prava pustolovina.
Učenici 3. a, 7. a i 7. b razreda su upoznali popločavanja ravnine. Mlađi učenici su dobili pločice s različitim pravilnim mnogokutima (trokut, kvadrat, šesterokut, osmerokut i dvanaesterokut) te su pokušali prekriti stol kombinirajući ih bez preklapanja ili praznina. Bili su vrlo precizni i strpljivi.
Stariji učenici su povezali matematiku i umjetnost. Inspirirani radovima nizozemskog umjetnika M. C. Eschera popločavali su ravninu transformacijama kvadrata. Na taj su način nastale ribice koje popločavaju ravninu, a učenici su svoje radove izradili u tehnici slikanja akrilnim bojama.



